Posts filed under Johtaminen

Miksi brändikirja kannattaa tehdä?

Brändikirja on dokumentti työstä, jossa brändin ydinasiat on päivitetty ja muotoiltu helposti ymmärrettävään muotoon. Sen tekeminen on hyvä hanke toimitusjohtajalle, hallitukselle ja johtoryhmälle tarkistaa, että kaikki puhuvat oikeista asioista samoilla termeillä, niin että niitä on helppo myös kertoa eteenpäin henkilöstölle ja sidosryhmille.

Brändin muotoilu osa 6: ilme ja olemus

Ilmeessä ja olemuksessa on kyse enemmästä kuin yrityksen ulkoasusta. Siinä määritellään ja esimerkitetään käytännössä, miten yritys kertoo palveluistaan ja tuotteistaan. Millä äänensävyllä se tapahtuu? Millainen kuvamaailma on? Onko yrityksen tapa puhua humoristinen vai kuivan toteava?

Posted on September 23, 2016 and filed under Brändin muotoilu, Brändi, Johtaminen.

Viides peruspilari: yrityksen asiakkaat

Asiakkaan maailman ymmärtäminen on menestyvän yrityksen lähtökohta. Kenelle yrityksesi tekee tuotteita tai palveluita? Mitä ongelmia palvelusi ratkaisevat?  Mitä paremmin tunnet asiakkaasi, sen paremmin pystyt heitä palvelemaan. Mitä asiakas luulee tarvitsevansa, ei ole aina oikea ratkaisu. Mitä hän todella tarvitsee, vaatii syvällistä ymmärrystä.

Posted on March 17, 2016 and filed under Brändi, Johtaminen.