Tavoitteena on yksi brändi, yksi tarina ja yksi lupaus.

Yrityksen toiminnassa viestinnän rooli on entistä merkittävämpi. Sen pitää perustua yrityksen tavoitteeseen, missioon, arvoihin ja yrityksen osaamiseen ja erikoistumiseen. Ainoa oikea tarkastelukulma asioihin on asiakaslähtöisyys.

Uskon, että jos yritys ottaa brändin yhdeksi kilpailukeinoksi, sen kyky pärjätä yhä kovenevassa kilpailussa kasvaa huomattavasti.

Pekka_Ruokolainen.jpg

Pekka Ruokolainen

Olen markkinointikonsultti, mainonnan suunnittelija (AD) ja graafinen suunnittelija.  

Minulla on yli kolmen vuosikymmenen työkokemus, jona aikana olen saanut työskennellä satojen yritys- ja tuotebrändien kanssa lukuisilta eri toimialoilta, makeisista paperikoneen tuotannonohjausjärjestelmään.

Viime vuosina olen auttanut pieniä ja vähän suurempia suomalaisia yrityksiä niiden viestinnässään: brändin ytimen kirkastamisessa, yrityksen lupauksen määrittelemisessä, brändin muotoilussa ja jalkauttamisessa eri välineisiin, kuten nettiin, asiakaslehtiin, mainoksiin, pakkauksiin ja erilaisiin esityksiin.