Yritysbrändin kuntotesti

Vastaamalla rehellisesti viiteen peruskysymykseen, saat käsityksen, onko yritysbrändinne kunto niin hyvä kuin pitäisi.

1.

Oletteko määritelleet, mikä on yrityksenne tarkoitus, purpose?

  • Hyvä. Yrityksen tarkoitus antaa työlle merkityksen.

  • Jokaisella yrityksellä on oma tärkeä rooli yhteisössään. Sen sanoittaminen antaa työlle merkityksen.

2.

Tietääkö jokainen työntekijänne tavoitteenne eli yrityksenne vision?

  • Hienoa. Selkeä tavoite antaa toiminnalle määränpään ja suunnan.

  • On tärkeää, että tavoite on sellainen, johon jokainen työntekijä pystyy sitoutumaan. Yhtä tärkeää on, että se on sanoitettu niin, että se on selkeänä ja kirkkaana jokaisen työntekijän tiedossa.

3.

Tietääkö jokainen työntekijänne, mikä on yrityksenne tehtävä, missio, eli asiakkaan saama lisäarvo?

  • Loistavaa. Kun jokainen tietää yrityksen tehtävän, se motivoi ja innostaa tekemään asioita tavoitteellisesti.

  • Yrityksen ominaisuuksista seuraa asiakkaalle hyötyjä, mutta mitä ne hänelle merkitsevät? Sieltä löytyy se lisäarvo, miksi yritys loppujen lopuksi on olemassa.

4.

Oletteko listanneet yrityksenne menestystekijät, eli ne keskeiset asiat, kruununjalokivet, joiden täytyy olla kunnossa, jotta saavutatte tavoitteenne?

  • Hyvä. Yrityksen todelliset menestystekijät luovat perustan kilpailussa pärjäämiselle.

  • Mistä asioista kilpailuetunne rakentuu? Mitä ilman yritys ei pärjää? Näiden asioiden on hyvä olla kaikkien tiedossa, jotta niitä osataan kehittää ja vaalia.

5.

Oletteko kiteyttäneet yrityksenne asiakkaalle tuottaman lisäarvon lupaukseksi?

  • Mahtavaa. Lupaus, joka perustuu yrityksen menestystekijöihin, auttaa asiakasta valitsemaan juuri hänelle sopivan palveluntarjoajan.

  • Lupaus on se erottava tekijä, joka erottaa yrityksenne kaikista muista. Se on jotain, jota kukaan muu ei voi luvata.

Tulos

5 x Kyllä: Onneksi olkoon, olet hoitanut yrityksesi brändin hienoon kuntoon!

4 x Kyllä: Erinomaista työtä, vielä pikkuisen näyttäisi olevan parantamista.

3 x Kyllä: Hyvältä vaikuttaa, jatka hyvää työtä!

3 x Ei: Näyttää siltä, että brändiänne ei hyödynnetä täysipainoisesti.

4 x Ei: Hmm…Brändistänne voisi saada huomattavan paljon enemmän…

5 x Ei: Vaikuttaa, että brändinne ei ole merkityksellinen omalle porukalle eikä myöskään asiakkaille.

Haluatko kuulla, kuinka brändistä tehdään aito kilpailukeino? Pidetään sinulle maksuton 30 minuutin etäpalaveri!

Kerron mitä Brändin kirkastus tarkoittaa ja mitä sillä voidaan saavuttaa. Kerron myös, miksi brändin ytimen kiteytykseen kannattaa ottaa henkilöstö mukaan.

Tilaa ilmainen tiivistys 10 asiasta, joiden avulla teet yritysbrändistä vetovoimaisen asiakkaille ja työntekijöille!

Brändin ytimen kiteytys nyt myös verkkokurssina!

Verkkokurssi on helppo tapa lisätä yrityksenne vetovoimaa ilman ulkopuolisia. Kannattaa tutustua!