Superbrändi on enemmän kuin tavallinen brändi.
Se on brändi, joka herättää vahvoja tunteita.
Se on brändi, joka on merkityksellinen työntekijöille. He sitoutuvat siihen sataprosenttisesti ja haluavat olla osa sen tarinaa.
Se on brändi, joka on merkityksellinen asiakkaille. He tietävät sen olevan heille paras ja ainoa vaihtoehto.
Mitä hyötyä yritykselle on siitä, että se on superbrändi?
Paljonkin.
Tärkeintä on kuitenkin se, että verrattuna tavalliseen brändiin, superbrändi luo enemmän arvoa asiakkaille, työntekijöille ja omistajille:
• Se tuottaa enemmän katetta.
• Se vetää puoleensa parempia, sitoutuneempia työntekijöitä.
• Sen palvelut ja tuotteet ovat parempia kuin kilpailijoiden.
• Se saa paremmin maksavia asiakkaita.
• Se toimii tehokkaammin ja tuloksellisemmin.
Kuinka superbrändi syntyy?
Brändistä tulee superbrändi, kun kolme asiaa toteutuu:
1. Sillä on merkityksellinen tarkoitus, lisäarvoa tuottava missio ja erilaistava lupaus.
2. Se välittyy kirkkaana työntekijöille ja asiakkaille.
3. Sen ympärille muodostuu heimo.