Blogi

Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändijumi

Brändijumi on sitä, kun yrityksen brändi on vieraantunut todellisuudesta. Se on saattanut jämähtää jonnekin jo elettyihin vuosikymmeniin.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Kulkeeko yrityksesi brändisumussa?

Kun maailma ympärillämme muuttuu niin tavatonta vauhtia, ei ole ihme, jos välillä tuntee epätietoisuutta oikeasta tiestä. Silloin on hyvä pysähtyä ja ottaa vähän etäisyyttä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Varo brändikuilua!

Brändi on lupaus, mutta tuotteen tai palvelun täytyy se lunastaa. Jos näin ei tapahdu, brändi on vienyt harhaan.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Mitä on brändisokeus?

Kun itsestä on vääristynyt kuva, yritys ei pysty brändinsä kautta viestimään sellaisia asioita, joilla olisi todellista merkitystä asiakkaille.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändirikko

Yritys, joka potee brändirikkoa antaa kilpailijoilleen etumatkaa, koska se ei ole ottanut brändiään kilpailukeinoksi. Tällaisessa yrityksessä brändistä ei ole tullut merkityksellinen, ei omalle porukalle eikä varsinkaan asiakkaille.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Mitä on brändivaje?

Aika usein yrityksen sisäpiiriläisille yrityksen brändi on merkityksellisempi kuin potentiaalisille asiakkaille.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Mitä on brändisekasotku?

Brändisekasotkuisessa yrityksessä jätetään käyttämättä huikea voimavara, jonka yhtenäinen, vahva, keskittynyt yritysbrändi voisi tarjota omalle porukalle, asiakkaille ja sidosryhmille.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Superbrändi on asiakkaan mielentila yritystäsi kohtaan

Kun olen pitänyt webinaareja pienen yrityksen brändin kirkastamisesta, on usein lopuksi kysytty, että jos ei ole aikaa, niin mikä olisi se yksi asia, joka yrittäjän kannattaisi tehdä brändinsä kehittämiseksi?

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Superbrändin keskellä ovat ihmiset

Olin nuori suunnittelija helsinkiläisessä pienessä, mutta hyvämaineisessa mainostoimistossa. Olimme juuri voittaneet suunnittelukilpailun, jossa piti kehittää tuoteportfolion esittelykonsepti eräälle paperitukkurille…

Read More