Blogi

Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Superbrändiohjelman prosessi

Onko teidän yrityksessänne tehty brändityötä? Ehkä sinua kiinnostaa kuulla, kuinka Superbrändiohjelma toimii käytännössä ja voit verrata eri käytäntöjä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Superbrändi on aito asia

Aitouden pystyy aistimaan, mutta siitä syntyvää tunnetta voi olla vaikea kuvailla. Sen vain tuntee.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Superbrändin keskellä ovat ihmiset

Mieti, kuinka suuri muutos tapahtuu brändin kokonaisvaikutuksessa, jos jokaisen arvoketjun segmentin suhtautuminen brändiin muuttuu positiivisemmaksi.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändijumi

Brändijumi on sitä, kun yrityksen brändi on vieraantunut todellisuudesta. Se on saattanut jämähtää jonnekin jo elettyihin vuosikymmeniin.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Kulkeeko yrityksesi brändisumussa?

Kun maailma ympärillämme muuttuu niin tavatonta vauhtia, ei ole ihme, jos välillä tuntee epätietoisuutta oikeasta tiestä. Silloin on hyvä pysähtyä ja ottaa vähän etäisyyttä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Varo brändikuilua!

Brändi on lupaus, mutta tuotteen tai palvelun täytyy se lunastaa. Jos näin ei tapahdu, brändi on vienyt harhaan.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Mitä on brändisokeus?

Kun itsestä on vääristynyt kuva, yritys ei pysty brändinsä kautta viestimään sellaisia asioita, joilla olisi todellista merkitystä asiakkaille.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändirikko

Yritys, joka potee brändirikkoa antaa kilpailijoilleen etumatkaa, koska se ei ole ottanut brändiään kilpailukeinoksi. Tällaisessa yrityksessä brändistä ei ole tullut merkityksellinen, ei omalle porukalle eikä varsinkaan asiakkaille.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Mitä on brändivaje?

Aika usein yrityksen sisäpiiriläisille yrityksen brändi on merkityksellisempi kuin potentiaalisille asiakkaille.

Read More
Varaa maksuton 30 minuutin tapaaminen verkon yli