Superbrändi on aito asia

Joskus yksinkertainen, yhden ihmisen lauluesitys akustisen kitaran säestyksellä voi olla koskettavampaa kuin sadan hengen show.

Aitouden pystyy aistimaan, mutta siitä syntyvää tunnetta voi olla vaikea kuvailla. Sen vain tuntee.

Olipa yrityksen tuotteiden ja palveluiden tuottamat lisäarvot millaisia tahansa, brändistä ei voi tulla superbrändi, jos se ei pysty aitouteen.

The other danish guyn Tommi Lähde on sanonut: ”Ainoa tapa saavuttaa yhteys muihin ihmisiin on olla oma itsensä.”

Sama pätee brändeihin.

Aitous perustuu rehellisyyteen. Kun olet rehellinen oma itsesi, sinua arvostetaan. Kaikkia ei tarvitse miellyttää. Jos sitä yrität, et miellytä ketään.

No mitä aitous voi tarkoittaa yrityksen arjessa? Tai paremminkin, mistä se syntyy? Perustana on ihmisten arvostus ja samanarvoisuus. Ihmisten tulee kokea olonsa turvalliseksi työssään. Jos henkilö joutuu varomaan tekemisiään ja sanomisiaan, ei hän voi olla aidosti sitä mitä on.

Kun ihminen pystyy olemaan aito oma itsensä, hän pystyy luomaan aitoja kohtaamisia asiakkaiden kanssa. Silloin asiakaskokemus on positiivinen, joka entisestään vahvistaa brändin asemaa asiakkaan mielessä.

Jos haluat luoda yrityksestäsi superbrändin, joka on aito asia, voin auttaa sen tekemisessä. Lue lisää Superbrändiohjelmasta täältä.

Pekka Ruokolainen

Entrepreneur, brand consult and designer.

Next
Next

Superbrändin keskellä ovat ihmiset