Näin rakennat yrityksesi brändistä superbrändin

Superbrändin synnyttävät ihmiset ja heidän välillään tapahtuvat aidot kohtaamiset.

Joskus ihmisten välille tarvitaan tuote, mutta silloinkin on ihminen tai ihmisiä, joiden ansiosta tuote on syntynyt loppukäyttäjälleen. Tuote on väline, jonka kautta kohtaaminen on voinut tapahtua.

Ensimmäinen vaihe superbrändiprosessissa on brändin luominen. Se on brändin kirkastamista, jossa ensin kiteytetään brändin ydin lupaukseksi ja sitten brändi muotoillaan vastaamaan tuota kiteytystä, lupausta.

Toinen vaihe on brändin välittäminen. Siinä brändi tehdään merkitykselliseksi ensin työntekijöille ja sitten heidän kauttaan asiakkaille.

Kolmas vaihe on brändin hoivaaminen. Siinä brändille suunnitellaan ja toteutetaan huolenpitoohjelma.

Kuten on todettu, superbrändin keskeisessä roolissa ovat ihmiset. Siksi prosessin vaiheet kaksi ja kolme keskittyvät ihmisiin.

Miksi yrityksen brändistä kannattaa tehdä superbrändi?

Verrattuna tavalliseen brändiin, superbrändi luo enemmän arvoa asiakkaille, työntekijöille ja omistajille:

• Se tuottaa enemmän katetta.

• Se vetää puoleensa parempia, sitoutuneempia työntekijöitä.

• Sen palvelut ja tuotteet ovat parempia kuin kilpailijoiden.

• Se saa paremmin maksavia asiakkaita.

• Se toimii tehokkaammin ja tuloksellisemmin.

Jos haluat luoda yrityksestäsi superbrändin, jolla on merkitystä, voin auttaa sen tekemisessä. Lue lisää Superbrändiohjelmasta täältä.

Pekka Ruokolainen

Entrepreneur, brand consult and designer.

Next
Next

Superbrändi muuttaa käyttäjänsä elämää