Superbrändi muuttaa käyttäjänsä elämää
Oletko koskaan miettinyt, kuinka tuotteenne ja palvelunne vaikuttavat asiakkaittenne elämään? Onko yrityksenne luoma arvo niin suuri, että he eivät halua luopua brändistänne mistään hinnasta? Jos näin on, olette onnistuneet luomaan yrityksenne brändistä käyttäjälleen superbrändin.
Superbrändin rakennuspalikoita ovat luottamus, inspiraatio ja yhteisöllisyys. Pohjana rakennukselle on arvopohja. Sen tulee olla yhteinen brändille ja käyttäjälle.
Oletteko pohtineet, mitä hyvää yrityksenne tuottaa sille yhteisölle, jonka jäsen se on?
Kyseessä on yrityksenne merkitys. Merkitys – eräänlainen Iso Idea – inspiroi paitsi työntekijöitä myös asiakkaita ja sidosryhmiä. Sen kautta brändi luo merkityksellisyyttä käyttäjänsä elämään ja hän kokee olevansa osa isompaa tarinaa.
Hyväntekeväisyyshankkeet, eettinen tuotanto tai sosiaalinen vastuu luovat merkityksen, joka ylittää yksittäisen tuotteen tai palvelun arvon. Tämä antaa käyttäjälle kokemuksen siitä, että hänelläkin on merkitystä.
Voidaan sanoa, että superbrändi on positiivista energiaa, joka yhdistää saman arvopohjan jakavat ihmiset yhdeksi heimoksi.
Yksi ihmisen perustarpeista on tunne siitä, että kuuluu johonkin joukkoon, on osa yhteisöä. Superbrändin kannattajat muodostavat heimon, joka jakaa yhteiset arvot, toimintatavat ja koodit.
Superbrändi inspiroida, muuttaa ja parantaa maailmaa pienin askelin. Tämän tyyppinen brändäys on tulevaisuuden brändäystä, jossa asiakkaan uskollisuus syntyy syvistä arvoista ja tunteista.
Jos haluat luoda yrityksestäsi superbrändin, joka muuttaa käyttäjänsä elämää, voin auttaa sen tekemisessä. Lue lisää Superbrändiohjelmasta täältä.
Pekka Ruokolainen
Entrepreneur, brand consult and designer.