Superbrändi vetää puoleensa parempia, sitoutuneempia tekijöitä

Mitkä tekijät vaikuttavat työssä viihtymiseen?

Työpaikan kulttuuri on tärkeä tekijä työntekijöiden viihtymistä ajatellen. Kulttuuri voi olla brändiä tukevaa tai heikentävää. Se voi olla positiivinen, kannustava ja avoin, tai negatiivinen, ei-kannustava ja sulkeutunut.

Silloin kun yritysbrändi on superbrändi myös työntekijöilleen, yrityksessä on yhteiset arvot, selkeät toimintatavat, johdonmukainen ja tasa-arvoinen johtaminen, aktiivinen viestintä, turvallinen ja siisti työympäristö sekä vahva yhteisöllisyys.

Lisäksi työntekijöiden ammattitaitoon panostetaan jatkuvasti erilaisilla koulutuksilla ja urapoluilla.

Näin aikaansaatu kulttuuri vetää puoleensa paitsi asiakkaita, myös parempia tekijöitä. Se on yksi tunnusmerkki superbrändille.

Tein joitain vuosia sitten asiakaslehden Turvanasi-ketjulle (sammutin- ja paloturvallisuuden asiantuntijaketju) ja haastattelin siihen Mehiläisen psykologia. Hän kertoi, mitkä asiat tekevät työntekijälle turvallisen työpaikan. Siihen vaikuttavia asioita on yllättävän paljon. Turvallisuuden tunne on avainasemassa, jotta ihminen pystyy tekemään työtä niin, että hän voi omistautua täysipainoisesti siihen.

Turvata Oy Ab:n asiakaslehti Kipinä, 2020

Yritys, jonka brändi on käyttäjilleen superbrändi, on myös turvallinen työpaikka sanan kaikissa merkityksissä.

Jos haluat luoda yrityksestäsi superbrändin, voin auttaa sen tekemisessä. Lue lisää Superbrändiohjelmasta täältä.

Pekka Ruokolainen

Entrepreneur, brand consult and designer.

Previous
Previous

Näin superbrändi vaikuttaa koko arvoketjuun

Next
Next

Superbrändi luo enemmän arvoa myös työntekijöille