Mitä ja mikä brändi on

Verkkokurssi brändeistä

Brändi on yrityksen (tai tuotteen, henkilön, urheiluseuran tai valtion) koko olemus puristettuna yhteen käsitteeseen. Se sisältää kulttuurin, toimintatavat, identiteetin ja historian. Ja paljon muuta.

Ja mikä hämmästyttävintä: brändi syntyy aina yksittäisen ihmisen mielessä! Se, mikä on yhdelle merkityksellinen brändi, jopa osa hänen persoonaansa, ei ole toiselle yhtään mitään.

Yli 40 vuoden kokemus puristettu yhdeksi brändityöpajaksi.

Se sisältää nämä osiot:

1. Aluksi

2. Internet taskussa muutti kaiken

3. Mikä ihmeen brändi

4. Brändin monta ulottuvuutta

5. Brändit arjessa

6. Erilaisia brändistrategioita

7. Yrityksissä ostopäätös on ryhmätyötä

8. Brändi on monen tekijän summa

9. Brändillä on ainakin kaksi tärkeää tehtävää

10. Yritysbrändin rakentaminen alkaa aina yrityksen sisältä

11. Jokaisesta työntekijästä voi tulla brändilähettiläs

Yhteensä videot kestävät 42 minuuttia. Lisäksi jokaisesta osiosta kirjalliset ja kuvalliset materiaalit.

Mitä kurssilta saat?

Tällä verkkokurssilla keskitymme brändiin ja sen syvimpään olemukseen. Opimme, mistä kaikista asioista brändi muodostuu. Pohdimme, miten brändit vaikuttavat arkeemme. Tutkimme erilaisia brändiluokkia. Opiskelemme ikonisia brändejä. Sukellamme erilaisiin brändistrategioihin. Käymme läpi yritysten päättäjäryhmää. Listaamme brändin tehtävät.

Kenelle kurssi on tehty?

Kurssi on markkinointijohtajille ja -päälliköille, yrittäjille, toimitusjohtajille sekä alan opiskelijoille. Kaikille, jotka ovat kiinnostuneita markkinoinnista ja/tai ovat vastuussa yrityksen tai sen palveluiden ja tuotteiden brändistä.

Kurssin hinta on 295 € (+ alv).

Kurssin aikana voit esittää kysymyksiä minulle sähköpostitse!

Vastaan kysymyksiin 24 tunnin sisällä. Kysymykset voivat koskea mitä tahansa aiheeseen liittyvää.

Verkkokurssin sisältö:

Kokemukseni erilaisista yritys-, palvelu- ja tuotebrändeistä

Aloitin urani mainos- ja markkinointimaailmassa vuonna 1981, kun pääsin graafiseksi suunnittelijaksi Oulussa Mediamix-nimiseen mainostoimistoon. Parin vuoden jälkeen siirryin suunnittelijaksi Helsinkiin.

Sittemmin sain tehdä töitä muun muassa Kansallis-Osake-Pankille, Valtiokonttorille, Mallasjuomalle ja Arealle. Sen jälkeen esimerkiksi Metsäliitolle, Pepsille, Vaasanlaivoille, MEK:lle (Visit Finland), Kauppalehdelle, Saarioisille, Unileverille, Matkahuollolle, L&T:lle, Roclalle, Pandalle, Silver-veneille, Alfa Romeolle ja Järvi-Suomen Portille.

Viimeiset noin kymmenen vuotta olen ollut yrittäjänä ja saanut – todellakin SAANUT – toimia kymmenien pk-yritysten kanssa, erilaisten brändien kehittämishankkeiden kautta.

Missioni on sytyttää kipinä asiakasyrityksessä ja puhaltaa siitä roihuava liekki. Sen liekin saa aikaiseksi organisaation ihmisten innostus oman yrityksensä brändin kehittäminen.

Verkkokurssi on yksi väline sen liekin sytyttämiseen.