Mistä tunnistat vahvan yritysbrändin? Osa 6

Camper on espanjalainen kenkämerkki. Sitä valmistetaan Mallorcan saarella jo neljännessä sukupolvessa. Camper on katalonian kieltä ja tarkoittaa maalaista.

Espanjassa päästiin diktaattorin ikeen alta vasta vuonna 1977 ja ehkä siksi vapaus ja positiivisuus ovat olleet pari vuotta aiemmin perustetun brändin arvoja sen alkumetreistä lähtien.

Edelleen Camper-brändi tunnetaan korkealaatuisesta ja omintakeisesta designista sekä laadukkaista ja mukavista kengistä. Hyvä design näkyy kaikessa: paitsi kengissä, myös liikkeissä, nettisivuilla ja painotuotteissa. Etenkin liikkeet ovat vierailun arvoisia. Jokainen niistä on uniikki. Camber on palkannut niiden suunnittelijoiksi maailman johtavia arkkitehtiä ja muotoilijoita.

Camperin slogan on: ”Walk, don’t run.” Yritys kehoittaa ihmisiä nauttimaan elämästä, ympäristöä ja toisia ihmisiä kunnioittaen. Walking with purpose.

Kaikki kohtaamiset Camper-brändin kanssa ikään kuin puhuvat samaa kieltä, samalla rytmillä. Värikkyys, muotokieli, erikoiset mallit mainonnassa…

Brändi kehittyy asiakkaan tai kuluttajan mielessä jokaisesta kohtaamisesta, tapahtuipa se sitten yrityksen nettisivuilla tai liikenteessä nähdyn kuljetusauton kanssa, tavaratalon hyllyllä tai printtimainoksessa Hesarissa. Mitä yhdenmukaisemmin yritys pystyy viestimään, sitä tehokkaammin brändi jää mieleen.

Vahva brändi on johdonmukaisen kehitystyön tulos, mutta prosessi ei saa olla liian raskas tai monimutkainen. Siksi olen kehittänyt Brändin kirkastus -työkalun, joka on PK-yritysten toimareille ja markkinoinnista vastaaville suunniteltu helppo, nopea ja tehokas tapa nostaa yritysbrändi sen ansaitsemalle tasolle siten, että siitä tulee aito kilpailukeino.

Jos haluat sparrausta brändistänne kahden kesken, niin varataan yhteinen aika. Lue lisää sparrauksista täältä.

Pekka Ruokolainen

Entrepreneur, brand consult and designer.

Previous
Previous

Mistä tunnistat vahvan yritysbrändin? Osa 7

Next
Next

Mistä tunnistat vahvan yritysbrändin? Osa 5