Brändijumi
Brändijumi on sitä, kun yrityksen brändi on vieraantunut todellisuudesta. Se on saattanut jämähtää jonnekin jo elettyihin vuosikymmeniin.
Jumia esiintyy:
• jos yrityksen tarkoitus (miksi olemme olemassa?) ja päivittäiset toimet eivät kohtaa, työn merkityksellisyys häviää,
• jos visio ja strategia loistavat poissaolollaan brändin viestinnästä – asiakkaat näkevät vain palvelut, ei ajatusta niiden takana,
• jos arvojen ja käytännön välinen kuilu kasvaa.
Kuinka jumista päästään?
Jos sinulla on tunne, että yrityksen brändi voisi olla paljon merkittävämpi, niin omalle porukalle kuin asiakkaille ja sidosryhmille, niin Superbrändi-valmennusohjelma voisi olla koko organisaatiota palveleva ratkaisu.
Superbrändi-valmennusohjelma kestää kolme kuukautta ja kattaa kolme vaihetta. Ensimmäinen on brändin luominen. Siinä luodaan se pohja, jonka päälle brändi rakennetaan. Jo olemassaolevasta otetaan parhaat palat ja kehitetään kokonaisuus entistäkin selkeämmäksi. Sitten otetaan oma porukka mukaan viemään brändiä asiakkaille ja kumppaneille. Tämän jälkeen tehdään ohjelma, jolla brändi pidetään sille kuuluvalla paikalla arjessa, niin työpaikalla kuin asiakkaidenkin mielissä.