Mistä tunnistaa yrityksen, joka on brändisyöppö?

Oletko kuullut yrityksestä, jossa työntekijät ”kävivät töissä” vain siksi, että heidän täytyi saada rahaa maksaakseen laskunsa?

Tai oletko törmännyt koskaan asiakaspalveluun, jonka kohdalla olisi hyvin voinut unohtaa sanan ”palvelu”?

 

Brändisyöppö on organisaatio, joka syö omaa brändiään.

Tällaisessa yrityksessä yrityksen brändillä ei ole minkäänlaista merkitystä työntekijöille. Ja jos joku – vaikkapa markkinoinnista vastaava henkilö – yrittää nostaa brändiä esille, hänestä tuntuu, että työ valuu hukkaan ja häviää jonkinlaiseen mustaan, pohjattomaan aukkoon.

Yritys, joka on brändisyöppö, menettää koko ajan monta asiaa: rahaa, mahdollisuuksia, menestymistä, voittoja… kaikkea sitä, minkä brändisyöppöys nielee sisäänsä.

Ajattele, mitä brändisyöppö yritys voisi olla! Sen henkilöstö voisi olla innostunutta, yrityksen tuotteet ja palvelut voisivat olla alansa parhaimpia, ja yrityksen maine voisi houkutella koko ajan paremmin maksavia asiakkaita ja markkinoiden parhaimpia työntekijöitä!

 

Kuinka brändisyöppö yritys parannetaan?

Ratkaisu on yksinkertainen: kolmen kuukauden Superbrändi-ohjelma on kehitetty yrityksille, jotka potevat brändisyöppöyttä.

Tässä ohjelmassa tehdään ensin yrityksen brändistä merkityksellinen työntekijöille.

Sen jälkeen siitä tehdään merkityksellinen asiakkaille, työntekijöiden välityksellä.

Se on yksinkertainen, helppo ja tehokas tapa tehdä yrityksen brändistä vahva kilpailukeino!

Pekka Ruokolainen

Entrepreneur, brand consult and designer.

Previous
Previous

Mitä on brändivaje?

Next
Next

Mitä on brändisekasotku?