Mitä on brändivaje?
Olipa kerran B2B-Yritys. Sen asiakkaat pitivät Yrityksen tuotteista ja palveluista. Yrityksen työntekijät ja sidosryhmät – kuten alihankkijat ja tavarantoimittajat – myös pitivät Yrityksestä.
Eräänä päivänä Yrityksessä päätettiin laajentaa toimintaa. Tarkoitus oli mennä markkinaan, jossa Yritystä ei tunnettu. Siellä oleville päättäjille Yritys saattoi olla nimenä tuttu, mutta tarkempaa käsitystä heillä ei siitä ollut.
Yrityksellä oli brändivaje
Heille, joille Yritys oli tullut tutuksi, brändi oli suhteellisen vahva. Mutta heille, jotka eivät tunteneet Yritystä, sen brändi ei merkinnyt oikein mitään. Mielikuva siitä oli epäselvä. Sen maine oli olematon. Yrityksen tuotteita ja palveluita ei tunnettu.
Oletko sinä koskaan törmännyt brändivajeeseen? Esiintykö sitä kenties omalla yritykselläsi? Ja miten brändivaje paikataan?
Näin tavallisesta brändistä tehdään superbrändi
Kolmen kuukauden Superbrändi-ohjelmalla yrityksen brändi kirkastetaan ja välitetään ensin omalle porukalle ja sen jälkeen työntekijöiden kautta asiakkaille.
Näin yrityksen viestintä saadaan yhdenmukaiseksi ja tehokkaaksi. Sen kautta organisaation toiminta tehostuu ja tuotteiden laatu paranee. Tulos kasvaa. Samoin kasvaa yrityksen vetovoima ja se pystyy houkuttelemaan yhä enemmän paremmin maksavia asiakkaita ja yhä parempia tekijöitä.
Superbrändi-ohjelma on kehitetty ihmisille, jotka haluavat nostaa yrityksensä toiminnan seuraavalle tasolle.