Superbrändi osa 4

Oletko koskaan tuskaillut brändinne asemoinnin kanssa? Siinähän yritys itse päättää, kuinka sen brändi nähdään suhteessa kilpailijoihin asiakkaan vinkkelistä katsottuna.

Asemoinnissa etsitte markkinoilta sellaisen paikan, jossa ei ole muita. Sen jälkeen te sementoitte paikan teille.

Tehtävä helpottuu, jos on jokin asia, jossa te olette parhaimpia maailmassa. Tai ainakin teidän markkinoilla.

Ellei sellaista asiaa ole, se täytyy etsiä.

Marty Neumeier on kehittänyt hyvin yksinkertaisen metodin, josta voi olla hyötyä ajatustyössä: The Onlyness Test. Siinä yksinkertaisesti täydennetään seuraava lause:

 

Meidän ___________ (tuotteemme/palvelumme)

on ainoa ___________ (missä kategoriassa)

joka _______________ (mikä ainutlaatuinen etu).

 

Yksinkertaista, eikö totta?

Tästä päästäänkin Superbrändiin.

Superbrändi on käyttäjilleen se ainoa oikea. Se, joka ainoana pystyy tuottamaan sitä lisäarvoa, joka on käyttäjälleen kaikkein merkittävintä kyseisessä kategoriassa.

Superbrändillä on toki muitakin ominaisuuksia.

Sillä on merkityksellinen tarkoitus, lisäarvoa tuottava missio ja erilaistava lupaus.

Se välittyy kirkkaana työntekijöille ja asiakkaille.

Sen ympärille on muodostunut heimo, joka fanittaa sitä ja suosittelee sitä eteenpäin.

 

Onko sinun brändisi käyttäjilleen Superbrändi?

Ellei ole, sinua voisi kiinnostaa Superbrändi-ohjelma, jonka avulla autan yrityksiä kehittämään brändeistään Superbrändejä.

Miksi kannattaa tavoitella Superbrändin asemaa? Koska se

 

• tuottaa enemmän katetta

• vetää puoleensa parempia, sitoutuneempia työntekijöitä

• palvelut ja tuotteet ovat parempia kuin kilpailijoiden

• saa paremmin maksavia asiakkaita

• toimii tehokkaammin ja tuloksellisemmin

 

Haluatko kuulla lisää, kerron mielelläni?

 

Laita meiliä tai soita 050 356 0694.

 

PS. Haluatko sparrata brändistäsi napakassa kolmen tunnin sessiossa? Tilaa nyt sparraus, saat kaupan päälle etukäteisaineistoksi tuhdin verkkokurssin kaupan päälle (arvo 595 € + alv).

Pekka Ruokolainen

Entrepreneur, brand consult and designer.

Previous
Previous

Superbrändi osa 5

Next
Next

Superbrändi osa 3