Aidot kohtaamiset synnyttävät superbrändin
Olimme vaimoni kanssa pysähtyneet pieneen kukkakauppaan ostaaksemme viemisiä erään näyttelyn avajaisiin. Kun odotimme vuoroamme, emme voineet olla kuulematta ja näkemättä, kuinka toinen myyjistä (ehkä yrittäjä?) kertoi innostuneena asiakaspariskunnalle, miten hän oli edellisenä päivänä tehnyt heidän toiveidensa mukaiset kukkakimput ja oli tullut liikkeeseen varta vasten nyt kimput heille luovuttamaan, vaikka oli hänen vapaapäivänsä. Hän oli ilmiselvästi tyytyväinen tekemiinsä kimppuihin ja halusi kuulla, täyttivätkö ne asiakkaiden odotukset.
Asiakaspariskunta oli haltioitunut saamastaan palvelusta ja myyjäkin loisti tyytyväisyyttä. Koko tila täyttyi hyvästä fiiliksestä, positiivisesta energiasta.
Kun palasimme autoomme, sanoin vaimolleni: ”No se oli aito kohtaaminen!”
Olin nimittäin jokin aika sitten selittänyt hänelle näkemykseni, jonka mukaan superbrändi ei voi syntyä ilman aitoa kohtaamista asiakkaan kanssa, jossa ihmiset ”näkevät” toisensa.
Superbrändi on siis tavallista brändiä merkityksellisempi asia käyttäjälleen. Se voi olla yhden naisen kampaamo tai maailman suurin yritys. Se voi olla yhtye tai tuote, B2B-palvelu tai majoituselämyksiä tarjoava hotelliketju.
Mikä on minulle superbrändi, ei välttämättä merkitse sinulle yhtään mitään.
Superbrändi on käyttäjänsä tunnetila.
Mikä brändi on sinulle superbrändi? Entä onko sinun brändisi saavuttanut asiakkaidenne mielessä jo superbrändin statuksen?
Haluatko kuulla lisää kehittämästäni ohjelmasta, jolla synnytetään superbrändi? Laita meiliä, niin sovitaan napakka palaveri kasvotusten tai verkon yli.