Blogi

Brändi Pekka Ruokolainen Brändi Pekka Ruokolainen

Tarina on osa brändiä

Ihmisiä kiinnostaa tietää, mistä yritys tulee, mihin se uskoo, miksi yritys on olemassa ja ennen kaikkea, voiko siihen luottaa. Siksi tarina on tärkeä. Se kertoo yrityksen taustasta ja persoonasta ja se tekee yrityksestä mielenkiintoisen.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Älä yritä miellyttää jokaista!

Et voi miellyttää jokaista. Tosiasia on, että kaikki eivät tarvitse sinun palveluitasi tai tuotteitasi.

Ja se on ihan ookoo.

Itse asiassa se on enemmänkin kuin ookoo. Jos nimittäin yrität tehdä tuotetta, joka sopii kaikille, se johtaa ennen pitkää bulkkiin ja keskinkertaisuuteen.

Read More
Brändi Pekka Ruokolainen Brändi Pekka Ruokolainen

Kuinka uusi viemärialan toimija kirkasti brändinsä: case ViemäriExpert

Uudella yhtiöllä oli haasteena saada lisättyä tunnettuutta etenkin yritysasiakkaiden keskuudessa. ViemäriExpertille päätettiin tehdä kolmivaiheinen brändin kirkastus, jossa ensimmäisessä vaiheessa käytiin läpi brändin ytimen kiteytys, toisessa vaiheessa tehtiin brändin muotoilu ja kolmas vaihe oli brändin jalkautusta keskeisimpiin välineisiin.

Read More
Brändi Pekka Ruokolainen Brändi Pekka Ruokolainen

Rakkaudesta lajiin – kerro se tarinassa!

Tarina on oleellinen osa yrityksen brändiä. Ihmisiä kiinnosta kuulla, mistä yritys tulee, mihin se uskoo ja miksi se on olemassa. Sen avulla lukijalle rakentuu yrityksestä eheämpi käsitys. Tarina kertoo yrityksen taustoista ja auttaa synnyttämään luottamusta. Se tekee yrityksestä mielenkiintoisen, helpommin lähestyttävän.

Read More

Viisi asiaa, jotka yritysbrändi tarjoaa työyhteisölle

Yrityksen brändi ei voi olla merkityksellinen asiakkaille, ellei se ole sitä ensin omalle porukalle.

Työntekijäthän hyvin monessa yrityksessä ovat yritysbrändin kasvot asiakkaalle.

Mutta jos ajattelee toisin päin, niin mitä työntekijä saa sitten yrityksen brändiltä hyvän työntekijäkokemuksen rakennusaineiksi? No ainakin nämä.

Read More
Brändi Pekka Ruokolainen Brändi Pekka Ruokolainen

Näin rakennat kilpailuedun, jota ei voi kopioida.

Yrityksen kulttuuri – tapa toimia – syntyy pikkuhiljaa. Se syntyy, vaikka siihen ei kiinnittäisi mitään huomiota.

Kulttuuri voi olla joko yritystä vahvistavaa tai heikentävää.

Vahva, yritystä eteenpäin vievä yrityskulttuuri on mahdollista rakentaa pitkäjänteisellä ja tavoitteellisella työllä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Voittava kulttuuri

Hyvä yrityskulttuuri hehkuu ulospäin. Se huokuu osaksi asiakaskokemusta ja saa aikaan suosituksia. Se parantaa työnantajamielikuvaa ja vetää puoleensa lisää hyviä tyyppejä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändivaje tappaa myyntisi

Brändivaje on se ero käsityksissä, joka yrityksesi sisäpiiriäisellä ja ei-sisäpiiriläisellä on yrityksestäsi.

Read More
Varaa maksuton 30 minuutin tapaaminen verkon yli