Blogi
Tarina on osa brändiä
Ihmisiä kiinnostaa tietää, mistä yritys tulee, mihin se uskoo, miksi yritys on olemassa ja ennen kaikkea, voiko siihen luottaa. Siksi tarina on tärkeä. Se kertoo yrityksen taustasta ja persoonasta ja se tekee yrityksestä mielenkiintoisen.
Älä yritä miellyttää jokaista!
Et voi miellyttää jokaista. Tosiasia on, että kaikki eivät tarvitse sinun palveluitasi tai tuotteitasi.
Ja se on ihan ookoo.
Itse asiassa se on enemmänkin kuin ookoo. Jos nimittäin yrität tehdä tuotetta, joka sopii kaikille, se johtaa ennen pitkää bulkkiin ja keskinkertaisuuteen.
Kuinka uusi viemärialan toimija kirkasti brändinsä: case ViemäriExpert
Uudella yhtiöllä oli haasteena saada lisättyä tunnettuutta etenkin yritysasiakkaiden keskuudessa. ViemäriExpertille päätettiin tehdä kolmivaiheinen brändin kirkastus, jossa ensimmäisessä vaiheessa käytiin läpi brändin ytimen kiteytys, toisessa vaiheessa tehtiin brändin muotoilu ja kolmas vaihe oli brändin jalkautusta keskeisimpiin välineisiin.
Brändi haltuun näillä kolmella asialla
Minulle oli iso oivallus, kun tajusin, että brändihän syntyykin siellä vastaanottajan päässä, tai paremminkin sydämessä.
Se tärkein kohderyhmä
Kun B2C-brändin rakentamisessa tärkeintä on tarina, B2B:ssä tärkeintä ovat yrityksen ihmiset. He, jotka valmistelevat, tuottavat, myyvät ja toimittavat palvelun tai tuotteen asiakkaalle.
Rakkaudesta lajiin – kerro se tarinassa!
Tarina on oleellinen osa yrityksen brändiä. Ihmisiä kiinnosta kuulla, mistä yritys tulee, mihin se uskoo ja miksi se on olemassa. Sen avulla lukijalle rakentuu yrityksestä eheämpi käsitys. Tarina kertoo yrityksen taustoista ja auttaa synnyttämään luottamusta. Se tekee yrityksestä mielenkiintoisen, helpommin lähestyttävän.
Viisi asiaa, jotka yritysbrändi tarjoaa työyhteisölle
Yrityksen brändi ei voi olla merkityksellinen asiakkaille, ellei se ole sitä ensin omalle porukalle.
Työntekijäthän hyvin monessa yrityksessä ovat yritysbrändin kasvot asiakkaalle.
Mutta jos ajattelee toisin päin, niin mitä työntekijä saa sitten yrityksen brändiltä hyvän työntekijäkokemuksen rakennusaineiksi? No ainakin nämä.
Näin rakennat kilpailuedun, jota ei voi kopioida.
Yrityksen kulttuuri – tapa toimia – syntyy pikkuhiljaa. Se syntyy, vaikka siihen ei kiinnittäisi mitään huomiota.
Kulttuuri voi olla joko yritystä vahvistavaa tai heikentävää.
Vahva, yritystä eteenpäin vievä yrityskulttuuri on mahdollista rakentaa pitkäjänteisellä ja tavoitteellisella työllä.
Happy Branding Company 10 vuotta
Happy Branding Company perustettiin 1.4.2013. Ensimmäiset kymmenen vuotta ovat olleet hienoa aikaa.
Voittava kulttuuri
Hyvä yrityskulttuuri hehkuu ulospäin. Se huokuu osaksi asiakaskokemusta ja saa aikaan suosituksia. Se parantaa työnantajamielikuvaa ja vetää puoleensa lisää hyviä tyyppejä.
Brändistä ikoniksi: Lapland Hotels (osa 2)
Artikkelin toisessa osassa Ari Vuorentausta jatkaa Lapland Hotels -brändin taustoittamista.
Perheyrityksen brändi on kuin villasukka
Rakastan vaimoni minulle kutomia villasukkia. Asumme maalla ja käytän niitä päivittäin. Usein kaksia päällekkäin. Eli kun sanon, että perheyrityksen brändi on kuin villasukka, se ei ole negatiivinen vertaus.
Brändistä ikoniksi: Lapland Hotels (osa 1)
Lapland Hotels tarjoaa kokonaisvaltaisen ja harvinaisen hyvin johdetun brändielämyksen. Sain tilaisuuden kysyä toimitusjohtaja Ari Vuorentaustalta, miten brändiä kehitetään ja johdetaan perheyrityksessä kilpailulla alalla.
Brändivaje tappaa myyntisi
Brändivaje on se ero käsityksissä, joka yrityksesi sisäpiiriäisellä ja ei-sisäpiiriläisellä on yrityksestäsi.
Brändistä ikoniksi: EMU Growth Partners (osa 2)
Osa II haastattelusta, jossa EMU Growth Partnersien toimitusjohtaja Samuli Savialalta brändistä, kulttuurista ja niiden välisestä suhteesta.
Brändistä ikoniksi: EMU Growth Partners (osa 1)
EMU Growth Partners on erilainen taloushallinnon kumppani. Kun toimistolle tulee, voi hetken luulla astuneensa mainostoimistoon. Sain tilaisuuden kysyä EMU:n toimitusjohtajalta Samuli Savialta brändistä, kulttuurista ja niiden välisestä suhteesta.
Happy or not?
Jos näistä kahdesta pitäisi valita vain toinen, kumpi on tärkeämpi: hyvä mieli asiakkaalla vai toimitetun palvelun, tuotteen tai työn huippulaatu?
Brändistä ikoniksi: Greenled (osa 3)
Kolmannessa ja viimeisessä osassa Greenledin toimitusjohtaja Pertti Tahvanainen kertoo brändistä suhteessa asiakkaisiin ja siitä, miten brändillä erottaudutaan.
Brändistä ikoniksi: Greenled (osa 2)
Greenledin toimitusjohtaja Pertti Tahvanainen kertoo brändistä suhteessa yrityksen strategiaan, henkilöstöön ja sisäiseen markkinointiin.
Brändistä ikoniksi: Greenled (osa 1)
Brändistä ikoniksi -sarjassa Greenledin Pertti Tahvanainen kertoo yrityksen brändin roolista B2B-liiketoiminnassa. Osa 1.