Blogi

Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Viisi vinkkiä, kuinka yritysbrändi tuodaan osaksi arkea

Olettakaamme, että olette yrityksessänne pitäneet pari brändityöpajaa. Niissä olette koko organisaation voimin käyneet läpi asioita, jotka määrittelevät brändin ytimen. Olette lisäksi onnistuneet kiteyttämään lupauksen, joka erottaa teidät kilpailijoista ja jonka rehellisesti voitte asiakkaalle luvata.

Mutta mitä sitten tapahtuu? Kuinka yritysbrändistä tehdään kilpailukeino, joka näkyy ja tuntuu yrityksen toiminnassa jokapäiväisessä arjessa?

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändistä ikoniksi: the other danish guy (osa 4)

Tommi Lähde, the other danish guy -alusvaatebrändin perustaja, yksi suurimmista omistajista ja toimitusjohtaja kertoo tässä Brändistä ikoniksi -artikkelisarjan viimeisessä osassa asemoinnista, arvon tuottamisesta ja mainonnasta.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändistä ikoniksi: the other danish guy (osa 3)

Tommi Lähde, the other danish guy -alusvaatebrändin perustaja, yksi suurimmista omistajista ja toimitusjohtaja kertoo tässä Brändistä ikoniksi -artikkelisarjan kolmannessa osassa viidestä johtamisen osa-alueesta sekä ihmisyydestä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändistä ikoniksi: the other danish guy (osa 2)

Tommi Lähde, the other danish guy -alusvaatebrändin perustaja, yksi suurimmista omistajista ja toimitusjohtaja kertoo tässä Brändistä ikoniksi -artikkelisarjan toisessa osassa brändistä ja merkityksestä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändistä ikoniksi: the other danish guy (osa 1)

Tommi Lähde, the other danish guy -alusvaatebrändin perustaja, yksi suurimmista omistajista ja toimitusjohtaja kertoo tässä Brändistä ikoniksi -artikkelisarjan ensimmäisessä osassa taustastaan, johtamisesta ja tunteista.

Read More
Brändi Pekka Ruokolainen Brändi Pekka Ruokolainen

Voiko brändi olla negatiivinen?

Loppujen lopuksi brändi on asiakkaan päässä syntyvä yhteenlaskettu käsitys kaikista niistä kohtaamisista, joihin hän on yrityksestä saanut. Jos hän saa huonoa palvelua, käsitys ei ole positiivinen. Jos asiakas pettyy tuotteeseen tai palveluun, hän voi pahimmassa tapauksessa kertoa siitä eteenpäin.

Read More
Brändi Pekka Ruokolainen Brändi Pekka Ruokolainen

Kolme asiaa, jotka tekevät Joulupukista menestyvän brändin

Olisiko kyseessä maailman levinnein tarina? No ainakin yksi niistä. Kerran vuodessa pukki tuo lahjoja kilteille lapsille. Tarinaan on itse kukin kasvanut pienestä pitäen, voidaan puhua melkein jo äidinmaidosta saatuna. Tarinassa käsitellään isoja teemoja: rakkautta ja hyvää tahtoa.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Viisi yritysbrändin kehittämisen estettä

Yrityksen brändin ajatellaan usein olevan sama asia kuin yrityksen logo. Tässä blogikirjoituksessa tuon esille viisi asiaa joihin olen törmännyt, kun olen virittänyt keskustelua yrityksen brändin nykytilasta ja sen kehittämisestä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Erilaista tai kuole

Kirjahyllystäni tipahti lehtileike. Siinä oli lyhyt juttu Asiakas 2000 -tapahtumassa videoneuvottelun välityksellä (!) esiintyneestä Jack Troutista, joka on nyt jo edesmennyt (2017). Olen siis leikannut jutun talteen reilut parikymmentä vuotta sitten.

Read More
Brändi, Brändin kirkastus, Johtaminen Pekka Ruokolainen Brändi, Brändin kirkastus, Johtaminen Pekka Ruokolainen

Vierailijana Kauppakamarin kirjallisessa iltapäivässä

Eräänä kesäkuisena tiistaina sain olla osallisena Kauppakamarin Johtajaklubin kirjallisessa iltapäivässä viime vuonna kirjoittamani Brändikäsikirjan tiimoilta. Minua ja kolmea muuta kirjailijaa haastatteli itsekin vastikään kirjan (Viesti, vaikuta, vakuuta) kirjoittanut mediapersoona Peter Nyman. Muut kirjailijat olivat Hannu-Matias Nurmi (Toimitusjohtaja) ja Nando Malmelin (Radikaali uudistuminen).

Read More
Brändin ytimen kiteytys, Johtaminen, Markkinointi Pekka Ruokolainen Brändin ytimen kiteytys, Johtaminen, Markkinointi Pekka Ruokolainen

Kymmenen asiaa, joilla tehostat yrityksesi toimintaa ja brändiä

Kuten tiedämme, markkinointi ei ole erikseen suoritettava, muusta yrityksen toiminnasta irrallaan oleva toimenpide, vaan kaikki yrityksen toiminta on markkinointia. No entäs yrityksen brändi sitten? Jos brändi muodostuu vain asiakkaan päässä, niin voiko siihen vaikuttaa, ja jos voi, niin miten?

Read More
Varaa maksuton 30 minuutin tapaaminen verkon yli