Blogi

Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändivaje tappaa myyntisi

Brändivaje on se ero käsityksissä, joka yrityksesi sisäpiiriäisellä ja ei-sisäpiiriläisellä on yrityksestäsi.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Viisi vinkkiä, kuinka yritysbrändi tuodaan osaksi arkea

Olettakaamme, että olette yrityksessänne pitäneet pari brändityöpajaa. Niissä olette koko organisaation voimin käyneet läpi asioita, jotka määrittelevät brändin ytimen. Olette lisäksi onnistuneet kiteyttämään lupauksen, joka erottaa teidät kilpailijoista ja jonka rehellisesti voitte asiakkaalle luvata.

Mutta mitä sitten tapahtuu? Kuinka yritysbrändistä tehdään kilpailukeino, joka näkyy ja tuntuu yrityksen toiminnassa jokapäiväisessä arjessa?

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändistä ikoniksi: the other danish guy (osa 4)

Tommi Lähde, the other danish guy -alusvaatebrändin perustaja, yksi suurimmista omistajista ja toimitusjohtaja kertoo tässä Brändistä ikoniksi -artikkelisarjan viimeisessä osassa asemoinnista, arvon tuottamisesta ja mainonnasta.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändistä ikoniksi: the other danish guy (osa 3)

Tommi Lähde, the other danish guy -alusvaatebrändin perustaja, yksi suurimmista omistajista ja toimitusjohtaja kertoo tässä Brändistä ikoniksi -artikkelisarjan kolmannessa osassa viidestä johtamisen osa-alueesta sekä ihmisyydestä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändistä ikoniksi: the other danish guy (osa 2)

Tommi Lähde, the other danish guy -alusvaatebrändin perustaja, yksi suurimmista omistajista ja toimitusjohtaja kertoo tässä Brändistä ikoniksi -artikkelisarjan toisessa osassa brändistä ja merkityksestä.

Read More
Pekka Ruokolainen Pekka Ruokolainen

Brändistä ikoniksi: the other danish guy (osa 1)

Tommi Lähde, the other danish guy -alusvaatebrändin perustaja, yksi suurimmista omistajista ja toimitusjohtaja kertoo tässä Brändistä ikoniksi -artikkelisarjan ensimmäisessä osassa taustastaan, johtamisesta ja tunteista.

Read More
Brändi Pekka Ruokolainen Brändi Pekka Ruokolainen

Voiko brändi olla negatiivinen?

Loppujen lopuksi brändi on asiakkaan päässä syntyvä yhteenlaskettu käsitys kaikista niistä kohtaamisista, joihin hän on yrityksestä saanut. Jos hän saa huonoa palvelua, käsitys ei ole positiivinen. Jos asiakas pettyy tuotteeseen tai palveluun, hän voi pahimmassa tapauksessa kertoa siitä eteenpäin.

Read More
Brändi Pekka Ruokolainen Brändi Pekka Ruokolainen

Kolme asiaa, jotka tekevät Joulupukista menestyvän brändin

Olisiko kyseessä maailman levinnein tarina? No ainakin yksi niistä. Kerran vuodessa pukki tuo lahjoja kilteille lapsille. Tarinaan on itse kukin kasvanut pienestä pitäen, voidaan puhua melkein jo äidinmaidosta saatuna. Tarinassa käsitellään isoja teemoja: rakkautta ja hyvää tahtoa.

Read More